Chapter 10 - Shared Perspectives from Two Universities on Teaching Electricity: Lessons for Science Teacher Education

DSpace Repositorium (Manakin basiert)


Dateien:

Zitierfähiger Link (URI): http://hdl.handle.net/10900/135021
http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:21-dspace-1350213
http://dx.doi.org/10.15496/publikation-76372
Dokumentart: Teil eines Buches
Erscheinungsdatum: 2023-01
Sprache: Englisch
Fakultät: 8 Zentrale, interfakultäre und fakultätsübergreifende Einrichtungen
Fachbereich: Erziehungswissenschaft
DDC-Klassifikation: 370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Lizenz: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.de
Zur Langanzeige

Abstract:

In this chapter, we will first provide an overview of the science teacher preparation programs at the University of Tübingen and the University of the Witwatersrand. We proceed by looking more closely at the physics and chemistry of electric circuits, before providing an analysis of students' typical conceptual difficulties with cells and circuits. Drawing on our experiences in the two contexts, Wits and Tübingen, we discuss possible pedagogical implications for science teachers-in-training. I

Das Dokument erscheint in:

cc_by-nc-nd Solange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: cc_by-nc-nd